Odpowiedzi

2009-11-23T17:54:08+01:00
1. 90stopni, 45stopni i 45stopni
2. 90stopni, 65stopni i 25stopni

w trojkacie prostokatnym musi byc w sumie 180stopni.
jezeli jest trojkat prostokatny to wiadomo ze jeden z katow jest prosty czyli ma 90stopni. jezeli jest rownoramienny prostokatny to ma 90stopni i dwa katy o takich samych stopniach.
3 3 3
2009-11-23T17:54:06+01:00
1.Oblicz miary kątów trójkąta prostokątnego równoramiennego.
I kąt 90 stopni
II kąt (180-90):2=90:2=45
III kąt 45
2. W trójkącie prostokątnum jeden z kątów ostrych jest o 20 stopni większy od drugiego kąta ostrego. Ile wynoszą miary kątów ostrych tego trójkąta?
I kąt 90 stopni - prostokątny
suma dwóch pozostałych kątów 180-90=90 stopni
II kąt (90-20):2=70:2=35
III kąt 35+20=55
4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T17:55:51+01:00
Suma kątów trójkąta jest równa 180 stopni
W trójkącie prostokątnym równoramiennym kąty ostre są równe
2x+90=180
2x=90
x=45
2)
I kąt - x
II kąt - x+20
x+x+20+90=180
2x=70
x=35 - I kąt
II kąt - x+20=35+20=55
7 3 7