PILNE, POTRZEBNE NA DZISIAJ !!!!!!!!!!!!
Podaj nazwę
1.Wsteczny prąd rzeczny u ujścia największej rzeki Ameryki Południowej. Powstaje wskutek pływów na wybrzeżu Atlantyku i wytwarza fale o wysokości 2-5 m sięgające 800 km w głąb lądu

2. Rozległy płaskowyż , stanowiący część największej wyżyny Ameryki Południowej składający się z szeregu spłaszczonych stoliw, położonych na wysokości 600-700 m n.p.m. Oddzielone są one głęboko wciętymi dolinami rzek. Region cechuje się wilgotnym klimatem podrównikowym. W roślinności przeważają lasy tropikalne i suche lasy podrównikowe, a na południu - formacje sawannowe. Obszar słabo zaludniony. Nieliczna ludność zajmuje się prymitywnym rolnictwem i pasterstwem, głównie bydła.
PILNE, POTRZEBNE NA DZISIAJ !!!!!!!!!!!!

3

Odpowiedzi

2009-11-23T21:57:35+01:00
2. to Wyżyna Brazylijska

a 1 to prąd gujański który wpycha z powrotem wody do amazonki
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-23T23:40:44+01:00
1. Prąd gujański
2. Wyżyna Brazylijska

proszę :)
2009-11-24T00:41:30+01:00
Prądem który wpycha wody amazonki wgłąb lądu jest prąd gujański
a 2 to płaskowyż centralny:)