1.Dlaczego przemieszczanie sie rowerem ma wiecej zalet niz podrozowanie samochodem.
2.Wodor reaguje z roznymi substancjami.Napisz slownie przebieg reakcji chemicznych wodoru,wykorzystujac wymienione nizej substraty i produkty.
Substraty:siarka,chlor,azot,fosfor,tlen,tlenek miedzi,sod,wapn.
Produkty:miedz,woda,wodorek wapnia,amoniak,siarkowodor,wodorek sodu,woda,chlorowodor,fosforowodor.
3.Podaj przykadlady zrodel zanieczyszczen.
Zrodla naturalne i zrodla powstale w wyniku dzialalnosci czlowieka.
Pomoze ktos mi dam najj...jak beda wszystkie zrobione zdanka.xD

2

Odpowiedzi

2009-11-23T18:17:36+01:00
1. - nie zanieczyszcza sie powietrza
- wplywa korzystnie na nasza kondycje i zdrowie

2. tlen + wodór ---> tlenek wodoru ( woda)
azot + wodór ---> amoniak
wodór + chlor ---> chlorowodór
wodór + siarka ---> siarkowodór
fosfor + wodór ---> fosforowodór
tlenek miedzi + wodór ---> tlenek wodoru + miedź
sód + wodór ---> wodorek sodu
wapń + wodór ---> wodorek wapnia

3.naturalne: wybuchy wulkanów, pożary lasów, wyładowania atmosferyczne (tlenek azotu, tlenek metanu, tlenek węgla (IV) , tlenek węgla (II) )
w wyniku działalności człowieka: freony, transport, produkcja przemysłowa ( tlenek siarki, tlenek węgla, tlenek azotu)
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T18:23:33+01:00
1.
- jest zdrowsze, bd miał/a kondycję
- samochody wydzielają spaliny
- jazda rowerem jest 'tańsza'
- samochód zanieczyszcza powietrze
2.
---------wodór [W]----------
siarka+ wodór ---> siarkowodór
chlor + W --> chlorowodór
azot + W -->amoniak
fosfor + W---> fosforowodór
tlen + W---> woda
tlenek miedzi (II) + W---> miedź
sód + W---> wodorek sodu
wapń + W---> wodorek wapnia
3.
ŹRÓDŁA NATURALNE
wybuchy wulkanów
pożary lasów
wyładowania atmosferyczne
ŹRÓDŁA powstające w wyniku CZŁOWIEKA
spaliny samochodowe
produkcje przemysłowe



Dwa pierwsze zadania robiliśmy z facetką na lekcji ; ]
3 4 3