Odpowiedzi

2009-11-23T18:12:52+01:00
Symbioza polega na obustronej korzyści ukwiału i pustelnika.rozmnarzanie i przetransportowanie z miejsca na miejsce.
14 2 14
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T18:18:08+01:00
Symbioza - współżycie co najmniej 2 organizmów ze sobą . W korzystnych efektach dla wszystkich organizmów. tolerowanie się, pomaganie sobie.

Symbioza ukwiału z rakiem pustelnikiem polega na tym, że rak unosi, przechowuje ukwiał, dzięki czemu on ma dogodne życie, łatwiej zdobywa pożywienie, przemieszcza się, wędruje, jest parzydełkowcem, czyli pustelnik rak zapewnia sobie tym ochronę, nie musi obawiać się o swoje życie. W razie ataku na raka parzydełka ukwiału obronią go przed atakiem.
25 4 25
2009-11-23T18:23:35+01:00
Symbioza- inaczej mutualizm- jest to współżycie dwóch organizmów, z którego obydwoje ponoszą korzyści. Jeden pomaga drugiemu w życiu, otrzymując coś w zamian. Symbioza jest konieczna do życia.
W przypadku ukwiału oraz raka pustelnika sprawa wygląda następująco:

Ukwiał daje dodatkowe zabezpieczenie miękkiego odwłoka dla raka pustelnika, natomiast rak pustelnik przekazuje resztki pokarmu ukwiałowi.



Wiem że niezbyt dużo tego, ale nic więcej na ten temat nie ma do dodania
12 3 12