Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T18:12:05+01:00
Ponieważ Raf Koralowych jest bardzo mało na świecie a ich wykorzystywanie zmniejsza ich ilość.
Wielka Rafa Koralowa to bez wątpienia jeden z najpiękniejszych zakątków świata, wspisany na Listę Światowego Dziedzictwa Kultury i Przyrody UNESCO. Całość obejmuje takie elementy, jak: głębokie rowy oceaniczne, wyspy u wybrzeża kontynentu, wyspy Morza Koralowego, wysepki koralowe (atole) oraz całą faunę, żyjącą na przy dnie oceanu.
A tak od siebie to rafy koralowe sa obszarami o najwiekszej bioróżnorodności i nawet minimalna zmiana temperatury wody, bądź czystości wód powoduje umieranie raf. Dlatego należy je chronic. Ponieważ rafa koralowa wyginie. A ona nie stosuje regeneracji. Wiec będzie jej coraz mniej. A wtedy różne stworzonka morskie nie będą mogły się gdzie schronić i czym się pożywić.
Ponadto wiele gatunków zwierząt i roślin występuje TYLKO na rafach koralowych.
1 5 1
2009-11-23T18:18:10+01:00
W wypadku zaburzeń w środowisku, w którym żyją koralowce (np.w wyniku zanieczyszczenia wód opadami,katastrof tankowców) , może dojść do zamierania rafy.Rozgwiazda rozwija się szybko, więc jak ktoś zabije pare ślimaków (trytonów), którymi sie pożywia rozgwiazdato nie będzie miała co jeść.
1 5 1