W restauacji łakomy kąsek do rachunku doliczany jest siedmioprocentowy napiwek.Do rachunku państwa kucharskich doliczono 6,65 zł napiwku.Ile złotych zapłacili państwo kucharscy za obiad w restauracji??


Bardzo proszę o pomoc;)
1 Gimnazjum temat to obliczenia procentowe

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T18:17:58+01:00
7% - 6,65
100% - x

x=(100*6,65)/7=95

95+6,65=101,65

za sam obiad zapłacili 95 zł a z napiwkiem 101,65

;)
2009-11-23T19:39:19+01:00
7% x=6,65
7/100 x=6,65 :7/100
x=665/100.100/7=95
x=95+6,65=101,65 zł
odp.: państwo kucharscy z obiad zapłacili 101,65 zł

Legęda:
np. 7/100 to ułamek
. to mnożenie