Odpowiedzi

2009-11-23T18:28:01+01:00
-protoewangelia-pierwsza zapowiedź przyjścia Jezusa jako Zbawiciela świata
-emanuel -imię męskie pochodzenia biblijnego.
8 4 8
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T18:29:06+01:00
Protoewangelia-czyli pierwsza (proto) dobra nowina (ewangelia). Obietnica zapowiadająca zwycięstwo potomka Ewy nad wężem, podana w Rdz 3, 14. Wypełniła się ona po śmierci Pana Jezusa na krzyżu, który zadośćuczynił za grzechy całego świata i wyrwał go z mocy szatana. (W skrócie Protoewangelia to zapowiedź Dobrej Nowiny o Jezusie Chrystusie)
Emanuel - imię męskie pochodzenia biblijnego. Oznacza "Bóg z nami".
8 5 8
2009-11-23T18:31:12+01:00
PROTOEWANGELIA-pierwsza zapowiedz przyjścia Jezusa Chrystusa zaraz po grzechu pierworodnym.Dotyczy ona walki Jezusa potomka Ewy z szatanem.Jest to fragment księgi rodzaju ,który jest zapowiedzią mesjasza.
EMANUEL-imię męskie pochodzenia biblijnego.Wywodzi się od słowa "Bóg z nami".Imię Mesjasza oraz kilku świętych.
2 5 2