Podane zdania pojedyncze przekształccie w zdania złożone ze zdaniem podrzędnym orzecznikowym . Np .
Ostatnio lekcje historii stały się nudne. --> Ostatnio lekcje historii stały się takie , że się na nich nudzimy .

Twoje dziecko jest nieznośne .
Paweł został reprezentantem drużyny.
Joanna nie jest godna zaufania .

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T18:32:53+01:00
Twoje dziecko jest takie nieznośne, że nie moge wytrzymać.
Paweł zostałreprezentantem drużyny, bo jest najlepszy.
Joanna nie ejs godan zaufania,bo wyjawiła moją tajemincę.
2009-11-23T18:50:27+01:00
Twoje małe 5-cio letnie dziecko poeoli staje się bardzo nieznośne
nastoletni paweł został reprezentantem młodzieżowej drużyny siatkarskiej
moja koleżanka joanna nie jest godna zufania mojego i innych kolegów i koleżanek