Odpowiedzi

2009-11-23T18:30:38+01:00
W celu ochrony metali przed korozją stosuje się:

* powłoki metaliczne i niemetaliczne
* ochronę katodową
* inhibitor korozji
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T18:31:39+01:00
1. Dobór odpowiedniego materiału do warunków środowiska agresywnego.
2. Zastosowanie inhibitorów (opóźniaczy) korozji. Inhibitory tworzą zwykle na powierzchni metalu warstewki ochronne hamujące szybkość korozji. Dla korozji w środowisku alkalicznym jako inhibitory korozji stosowane są sole cyny, arsenu, niklu i magnezu, zaś w środowisku kwaśnym: krochmal, klej lub białko.
3. Ochrona katodowa. Ochrona katodowa polega na połączeniu chronionej konstrukcji z metalem mniej szlachetnym, tworzącym anodę (protektor) ogniwa, natomiast katodą jest obiekt chroniony.
4. Powłoki ochronne.
2 1 2
2009-11-23T18:31:43+01:00
Smarowanie olejem
farby podkladowe
2 3 2