DO podanych przedmiotników dopisz synonimy (wyrazy bliskoznaczne) i antonimy (wyrazy o znaczeniu przeciwstawnym). Nie dopisuj nie do podanych wyrazow. Podaj stopniowanie przymiotników. W razie wątpliwości skorzystaj ze słownika wyrazów bliskoznacznych, słownika synonimów i słownika poprawnej polszczyzny.
WZÓR:
interesujący - ciekawy
interesujący - nudny
Stopniowanie:
interesujący - bardziej interesujący - najbardziej interesujący

Hałaśliwy -
hałaśliwy -
Stopniowanie:

ten sam schemat dla wyrazów:
skupiony,staranny, duży, błahy, spokojny

Proszę o ładnie ułożoną wypowiedz

Przykład:
Hałaśliwy - jakiś tam
Hałaśliwy - jakis tam
Stopniowanie:

itd itd

Zadanie z :
Język Polski Klasa 1 Gimnazjum Książka-ćwiczenie Gramatyka i stylistyka Autor Zofia Czarnecka-Rodzik
Zadanie 4 str. 39

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T18:46:37+01:00
Hałaśliwy-głośny
hałaśliwy-cichy

hałaśliwy-bardziej hałaśliwy- najbardziej hałaśliwy

staranny-precyzyjny
staranny-lekceważący

staranny- bardziej staranny-najbardziej staranny

duży- ogromny
duży- mały

duży- wiekszy- największy

błachy-mało istotny
błachy-ważny

błachy-bardziej błachy- najbardziej błahy

schludny-czysty
schludny-flejtuchowaść

schluny-bardziej schludny-najbardziej schludny
15 4 15
2009-11-23T18:51:06+01:00
Hałaśliwy - głośny, krzykliwy, donośny
hałaśliwy - skryty, cichy
hałaśliwy - bardziej hałaśliwy - najbardziej hałaśliwy

skupiony - skoncetrowany, wsłuchany, uważny
skupiony - rozproszony, nieskupiony
skupiony - bardziej skupiony - najbardziej skupiony

staranny - dokładny, skrupulatny, drobiazgowy
staranny - niestaranny, pobiezny
staranny - staranniejszy - najstaranniejszy

duży - wielki, pokaźny, spory
duży - mały, niewielki
duży - większy - największy

błahy - bagatelny, nieważny, niegodny uwagi
błahy - ważny, istotny
błahy - bardziej błahy - najbardziej błahy

spokojny - opanowany, zrównowarzony, łagodny
spokojny - agresywny, nerwowy
spokojny - spokojniejszy - najspokojniejszy
49 4 49