Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T18:47:32+01:00
1.Paweł ma o 100zł więcej niż Gaweł.Gdyby Paweł oddał Gawłowi połowę swoich pieniędzy ,to Gaweł miałby dwa razy więcej pieniędzy niż Paweł.O ile złotych więcej miałby wówczas Gaweł?
Paweł x+100
Gaweł x

(x+100):2=0,5x+50 - pieniądze Pawła
x+0,5x+50=1,5x+50 - pieniądze Gawła

2(0,5x+50)=1,5x+50
x+100=1,5x+50
x-1,5x=50-100
-0,5x=-50 |:-0,5
x=100

Paweł 200
Gaweł 100

200:2=100 - pieniądze Pawła
100+100=200 - pieniądze Gawła

200-100=100zł - rozwiązanie
4 4 4
2009-11-23T18:56:55+01:00
1.Paweł ma o 100zł więcej niż Gaweł.Gdyby Paweł oddał Gawłowi połowę swoich pieniędzy ,to Gaweł miałby dwa razy więcej pieniędzy niż Paweł.O ile złotych więcej miałby wówczas Gaweł?
x-Gaweł
x+100-Paweł
(x+100):2=0,5x+50 - połowa pieniądzy Pawła
x+[0,5x+50]=1,5x+50 - pieniądze Gawła + polowa pieniedzy Pawła

2(0,5x+50)=1,5x+50
x+100=1,5x+50
x-1,5x=50-100
-0,5x=-50 |:-0,5
x=100

Gaweł x=100
Paweł x+100=200

200-100=100zł -o tyle wiecej
4 3 4