Odpowiedzi

2009-11-23T18:44:14+01:00
W probówce możemy rozpoznac że jest to kwas azotowy (V) wtedy gdy dodamy do niego białko i zabarwi się on na kolor żółty jeśli tak się nie stanie to zanczy że nie jest to kwas azotowy(V)
2009-11-23T18:51:43+01:00
Pod wpływem stężonego kwasu azotowego V powoduje żółknięcie piór wełny skóry niszczy tkaniny
Pod wpływem stęzonego HNO3 białko ścina się i żółkniej .
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T19:28:59+01:00
Do rozcienczonego kwasu mozna dodac kawałek miedzi wtedy zacznie sie wydzielać bezbarwny gaz brunatniejący na powietrzu jest to NO reakcja

3Cu+8HNO3(rozcienczony)----->3Cu(NO3)2+2NO+4H2O

koniec zadania :)