Odpowiedzi

2009-11-23T18:50:52+01:00
Składniki
Ciasto:
pół kilo mąki pszennej
szklanka ciepłej wody
żółtko
łyżeczka masła
sól

Farsz:
pół kilo kiszonej kapusty
10 dag suszonych grzybów
cebula
olej
sól, pieprz

Pierogi z kapustą kiszoną i grzybami
Zagnieść ciasto według przepisu na pierogi ruskie. Zamiast żółtka można użyć całego jajka, wówczas ciasto będzie twardsze i bardziej elastyczne.
Kapustę, jeśli jest bardzo kwaśna lekko odcisnąć i ugotować, najlepiej na wywarze warzywnym lub mięsnym. Wcześniej namoczone grzyby ugotować osobno.
Kapustę i grzyby odsączyć i posiekać, wymieszać z kilkoma łyżkami oliwy i przyprawić solą oraz pieprzem. Do farszu można również dodać kilka łyżek posiekanej i zrumienionej cebuli.
Z rozwałkowanego ciasta wycinać krążki, nakładać farsz i zlepiać brzuchate pierożki. Gotować we wrzątku przez około 2 minuty od wypłynięcia.

Podawać okraszone masłem i uprażoną cebulą lub odsmażą

to drugi nie liczyłam słów ale może któryś się przyda

iasto:
• 3 szklanki mąki
• 1 łyżeczka proszku do pieczenia
• 3/4 szklanki drobnego cukru do pieczenia
• 1 cukier waniliowy
• 250 g masła roślinnego (może być masło lub margaryna)
• 3 żółtka
• 1 całe jajko

Jabłka:
• 2 kg jabłek (najlepiej szara reneta albo antonówka)
• około 12 łyżeczek cukru
• 1 cukier waniliowy
• 5 -10 dag rodzynek
• 1 łyżeczka cynamonu


* Jabłka obrać i pokroić na niewielkie kawałki i razem z cukrem oraz cukrem waniliowym lekko podsmażyć, tak aby się nie rozpadły. Dodać rodzynki i cynamon.
* Przesiać mąkę razem z proszkiem do pieczenia bezpośrednio na stolnicę, dodać cukier, cukier waniliowy oraz masło. Całość posiekać nożem. Dodać 3 żółtka i 1 całe jajko. Zagnieść szybko ciasto i podzielić na 2 części.
* Jedną część rozwałkować i położyć na blaszce (formie). Wyłożyć jabłka. Na jabłka położyć ubite na sztywno białka z trzech jaj z dodatkiem 1/4 szklanki cukru. Na wierzch położyć drugą część rozwałkowanego ciasta.
* Wstawić do nagrzanego piekarnika i piec przez 1 godzinę w temperaturze 175 - 180 stopni. Po upieczeniu posypać cukrem pudrem.

1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T18:52:13+01:00
Prosty przepis na jajka z bekonem !

Eggs and Bacon
One of the most popular breakfast dishes which can be eaten and enjoyed at any time.
Ingredients
Serves: 4

4 Rashers Smoked back bacon
1 Teaspoon Butter or lard
4 Eggs
Method
Cut the rinds off the bacon with kitchen scissors and put them in a frying pan with the butter or lard. Let them give up their fat over a low heat for a few minutes, then put in the bacon rashers and fry to a medium brown on each side, turning them only once.

Push them to the side of the pan, break the eggs into the bacon fat and let them fry fairly gently. When they are firm, tip the pan and spoon the bacon fat, sizzling hot, over the yolks to cloud them. Serve them straight away or they will go rubbery.

Instead of 4 rashers of smoked back bacon you could use 8 thin rashers, or 4 back and 4 streaky
2009-11-23T19:49:09+01:00
A salad is my favourite dish around gyrosa and recipe for it it:
chicken breast
Chinese cabbage
maize
canned
mayonnaise
ketchup
spice to gyrosa
Way of preparing: we are cutting a chicken breast into cubes and I am browning in the spice to gyrosa and then pogrojoną together with the maize I am putting the cabbage and I am mixing up with the mayonnaise and ketchup