Wpisz literę P- przy zdaniach prawdziwych i literę F -przy fałszywych.
1.Stopy są bardziej odporne na rdzewienie.
2.Konstrukcje metalowe ulegają korozji pod wpływem wiatru i promieni słonecznych.
3.Posypywanie jezdni solą w czasie zimy przyczynia się do szybszej korozji podwozi samochodów.
4.Aby zabezpieczyć żelazne gwoździe przed rdzewieniem,należy je przechowywać w naczyniu z wodą.

3

Odpowiedzi

2009-11-23T18:46:13+01:00
2009-11-23T18:47:06+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T18:46:38+01:00
1p rdza to FeO w stopie jest go jakiś procent tylko
2f słońce przyspiesza tylko reakcje w chemii organicznej
3p sól gromadzi wodę więc jak się przylepia do podwozia to stosunkowo więcej wody ma kontakt z podwoziem
4f mamy reakcję H2O + Fe-> FeO + H2
3 5 3