Odpowiedzi

2009-11-23T19:21:14+01:00
Przeobrażenie niezupełne -zachodzi, gdy larwa jest podobna do doroslego owada.Nie ma skrzydel, a jej uklad rozrodczy nie jest rozwinięty.W przeobrazeniu niezupelnym rozwoj przebiega tak:
jajo → larwa → owad dorosły

Przeobrazenie zupelne- zachodzi, gdy larwa rozni sie od postaci doroslej budowa i wygladem.W Przeobrazeniu zupelnym rozwoj jest nastepujacy:
Jaja,larwa,poczwarka.dorosly owad.

Larwa_wylega sie ona z jaj.U motyli zwana gasiennica.Po pewnym czasie wytwarza wokol siebie kokon, przechodzac w rozwoj poczwarki

POczwarka-nie porusza sie i nie odzyywia.W jej wnetrzu zachodza intensywne zmiany. Przeksztalcaja sie narzady typowe dla doroslego owada.
10 4 10
Przeobrażenie niezupełne -zachodzi, gdy larwa jest podobna do doroslego owada.Nie ma skrzydel, a jej uklad rozrodczy nie jest rozwinięty.W przeobrazeniu niezupelnym rozwoj przebiega tak:
jajo → larwa → owad dorosły

Przeobrazenie zupelne- zachodzi, gdy larwa rozni sie od postaci doroslej budowa i wygladem.W Przeobrazeniu zupelnym rozwoj jest nastepujacy:
Jaja,larwa,poczwarka.dorosly owad.

Larwa_wylega sie ona z jaj.U motyli zwana gasiennica.Po pewnym czasie wytwarza wokol siebie kokon, przechod
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T19:26:39+01:00
Rozwój niezupełny (forma młodociana różni się od dorosłej mniejszymi rozmiarami i niezdolnością do rozrodu)-skorupiaki,pajęczaki.

np. konik polny

jaja->linienie->linienie->linienie->linienie->postać dorosła

Rozwój zupełny (forma młodociana różni się od dorosłej niezdolnością do rozrodu,wielkością budowa, a często też środowiskiem życia i sposobem odżywiania się)-skorupiaki,pajęczaki,owady.

np. motyl

jaja->linienie->linienie->linienie, a następnie przepoczwarzanie->poczwarka->postać dorosła
Przeobrażenie niezupełne -zachodzi, gdy larwa jest podobna do doroslego owada.Nie ma skrzydel, a jej uklad rozrodczy nie jest rozwinięty.W przeobrazeniu niezupelnym rozwoj przebiega tak:
jajo → larwa → owad dorosły

Przeobrazenie zupelne- zachodzi, gdy larwa rozni sie od postaci doroslej budowa i wygladem.W Przeobrazeniu zupelnym rozwoj jest nastepujacy:
Jaja,larwa,poczwarka.dorosly owad.

Larwa_wylega sie ona z jaj.U motyli zwana gasiennica.Po pewnym czasie wytwarza wokol siebie kokon, przechod