Odpowiedzi

2009-11-23T19:01:12+01:00
Czas strefowy:
1. Narysuj równoleżnik
2. Przetnij go południkami ( co dwie kratki różnica 15 stopni długości geograficznej). Opisz je.
3. Zaznacz punktami odpowiednie miejscowości (podane w poleceniu).
4. Klamrami zaznacz strefy czasu i wpisz czas ( podany w poleceniu).
5. Wpisz odpowiednie godziny nad poszczególnymi strefami czasu. Pamiętaj, że im dalej na zachód tym godzina wcześniejsza.
6. Odczytaj dzień tygodnia i czas, jaki wskazują zegary w podanych miejscowościach (podanych w poleceniu).
15 3 15
2009-11-23T19:08:47+01:00
Czas strefowy obliczas biorąc pod uwagę w jakiej strefile czasowej leży docelowy punkt (jaka jest różnica czasu względem czasu z południka podanego) każda strefa ma 15* kątowych. Do danego czasu dodajesz bądz odejmujesz tyle godzin o ile stref dzieli ją od punktu docelowego. (na wschód dodajesz na zachód odejmujesz). podział ziemi na strefy czasowe znajdziesz w atlasie świat.
Czas słoneczny obliczasz obliczając ile stopni dzieli oba punkty.a nastepnie zamieniając je na godziny i odejmując bądz dodając od danego(na wschód dodajesz na zachód odejmujesz), Wiedządz ze 15* to godzina a 1* 4 min
10 4 10
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T19:27:24+01:00
Czas słoneczny:
1. obliczamy różnice w stopniach
2.wynik mnożymy przez 4 min
3. wynik zamieniamy na godziny
4. od podanej godziny , jeżeli jest na wschodzie odejmujemy a na zachodzie dodajemy
czas urzędowy:
czas ustalany przez władze kraju
15 4 15