A) Dlaczego w Moskwie zimy są mroźniejsze niż w Londynie?
b) Dlaczego na Kilimandżaro pokrywa śnieżna utrzymuje się przez cały rok?
c) Dlaczego najniższą temperaturę powietrza na Ziemi zanotowano na stacji Wostok(Antarktyda), a nie w Warszawie?
d) Dlaczego M. Norweskie w okolicach Narwiku nigdy nie zamarza, a Zatoka Botnicka jest zamarznięta przez kilka miesięcy w roku?

Z góry dziękuję ;)

2

Odpowiedzi

2009-11-23T19:36:23+01:00
odp A * zimy w Moskie sa mrozniejsze i napewno dłuzsze niz w lindynie poniewaz duza role odgrywa tu połozenie geograficzne tych panstw ,
*temperatura zima grubo ponizej -0
10 2 10
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T00:29:20+01:00
A) poniewaz panuje tam klimat kontynentalny
b)ponieważ temperatura na tej wysokości jest niska i niepozwala na roztopienie śniegu
c) ponieważ na antarktydzie jest mmniejszy kat padania promieni słonecznych
d)ponieważ odziałuje tam cipły prąd Zatokowy

P.S. chyba najlepsze ;D
22 4 22