Zad. 9/67str. podręcznik matematyka 2001 .
Suma dwóch liczb wynosi 33. Jedna z nich jest dwa razy większa od drugiej. Wyznacz każdą z tych liczb.
Zad. 13/ 68 str. podręcznik matematyka 2001 .
Na dwa samochody załadowany 10,5 tony towaru. Na pierwszy samochód załadowano połowę z tego, co na drugi. Ile ton towaru załadowano na każdy z samochodów?
Zad. 14/ 68str. podręcznik matematyka 2001 .
Za narty i kombinezon zapłacono 840zł. Narty były trzy razy droższe od kombinezonu. Ile kosztowały narty, a ile kombinezon ?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T19:00:03+01:00
9) x + 2x = 33
3x = 33 / :3
x = 11
2x = 2 * 11 = 22
Liczby te to 11 i 22

13) x + 2x = 10,5
3x = 10,5 / :3
x = 3,5
2x = 2 * 3,5 = 7
Na pierwszy samochód zapakowano 3,5 tony towaru, a na drugi 7

14) x + 3x = 840
4x = 840 / :4
x = 210
3x = 3 * 210 = 630
Kombinezon kosztował 210 zł a narty 630 zł
2 3 2
2009-11-23T19:04:09+01:00
9/67
liczba a to 22
liczba b to 11
13/68
a+b=10,5 tony
a= 1/2b
a=3,5
b=7
14/68
n+k=840zł
k= x
n= 3x
k=210
n=630
2009-11-23T19:12:09+01:00
9-a-mniejsza liczba
2a-większa liczba
a+2a=33
3a=33/:3
a=11
2a=22

13-a-samochód o mniejszej ładowności
2a-samochód o wiekszej ładowności
a+2a=10,5t
3a=10,5t/:3
a=3,5t
2a=7t

14=a-kombinezon
3a-narty
a+3a=840zł
4a=840zł/:
a=210zł
3a=630zł

ZA A MOŻESZ POWSTAWIAĆ X