Odkurzacz kosztował 200 zł , a dodatkowe wyposażenie 50 zł. w ciągu roku odkurzacz zdrożał o 30 % , zaś dodatkowe wyposażenie o 50 % . O ile procent zdrożała całość ?
Zadanie ma być wykonane 2 sposobami :
1 sposób to proporcja a drugi normalnie.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T19:00:51+01:00
200 + 50 = 250 zł
200*1.3=260 zł
50*1.5=75 zł
260+75=335zł
250zł-100%
335zł-x%
250x=33500 /250
x=134%
100%-134%=34%
Odp. Całośc zdrożała o 34%
1 5 1
2009-11-23T19:02:09+01:00
200=50=250
200+30%=260
50+50%=75

260+75=335

335-250=85
85/250 * 100% = 34%

100%-250
x-335

x=134%
1 5 1
2009-11-23T19:09:51+01:00
200-100%
x -30%
x=60

200+60+25=285zł

250-100%
285-x
x=114%
odkurzacz podrożał o14 %