Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T19:50:05+01:00
Zadanie 4 str 18

b)zgorzelec
100,6:12=8,3 stopnia celsjusza-średnia roczna temperatura powietrza
706:12=5zadanie 4 str 21
8,8mm-średnia suma opadów atmosferycznych
chełm
89,3:12=7,4 stopnia celsjusza- średnia roczna temperatura powietrza
590:12=49,1mm-średnia suma opadów atmosferycznych
śnieżka
1,1:12=0,1 stopnia celsjusza-średnia roczna temperatura powietrza
1158:12=96,5mm-średnia suma opadów atmosferycznych

zadanie 4 str 21
jeziora;
KRASOWE;uściwierz, jezioro białe
przybrzeżne:gardno, jamno
sztuczne:jezioro czorsztyńskie, jezioro włosławskie

polodowcowe:
morenowe:mamry, niegocin, śniardwy
cyrkowe:morskie oko, czarny staw pod rysami
rynnowe:jeziorak, jezioro raduńskie

zadanie 2 str 27
brzoza dąb
sosna świerk

zadanie 1 str 26
funkcje przyrodnicze: reguluje obieg wody w przyrodzie, chroni gleby na stokach przed erozją, pochłania CO2, jest środowiskiem życia dla organizmów żywych, produkuje tlen.
funkcje gospodarcze: dostarcza drewna i roślin leczniczych, dostarcza zwierzyny łownej, dostarcza grzybów, jest miejscem rekreacji dla człowieka

zadanie 2 str 26
Dlatego, ponieważ skałą macierzystą tej gleby jest glina morenowa, która związana jest z umiarkowaną strefą klimatyczną i występującymi na niej lasami iglastymi, mieszanymi i liściastymi.

zadanie 4 str 28
najmniejsza : łódzkie, lubelskie, mazowieckie, kujawsko-pomorskie.
Spowodowane niekorzystnymi warunkami klimatycznymi i rodzajem gleb.
największe: lubuskie, podkarpackie, pomorskie, ponieważ panują tam odpowiednie warunki do rozwoju lasu (gleby, klimat)

P.S. licze na naj.......
1 5 1
2009-11-23T20:31:06+01:00
Zad.4 str. 18
b.
zgorzelec

18,2-(-1,7)= 18,2 + 1,7 = 19,9 stopni C.
48+40+45+53+70+76+90+78+54+52+48+52=706 mm


chełm
18,9-(-4,6)=18,9+4,6=24,5
28+26+28+43+59+75+94+73+51+43+35+35=590mm

Śnieżka

8,3-(-7,1)=8,3+7,1=15,4 stopni C.
78+62+66+80+100+128+150+125+108+97+79+85=1150 mm.

tak mam ;) nie wiem czy dobrze ;p