Obwód prostokątu wynosi 60 cm.Jeżeli krótszy bok zwiekszymy o 3cm a długi bok zmniejszymy o 3 cm, to otrzymamy kwadrat.Oblicz Pole Prostokątu.

To zadanie jest z działu(Układ Równań) więc ma być rozwiazane przy pomocy układu równań.
Proszę o pomoc!!!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T19:07:29+01:00
X-krotszy bok
y-dluzszy bok
2x+2y=60
x+3=y-3

wyznaczam x aby za niego podstawic

x=y-3-3
x=y-6

2*(y-6)+2y=60
2y-12+2y=60
4y=72
y=18(cm)

2x+2y=60
x+y=30
x+18=30
x=12(cm)

P=x*y
P=12*18
P=216(cm)
odp. pole prostokatu jest rowne 216 cm
2009-11-23T19:19:25+01:00
Obp=2a+2b
Obp=60

(a+3)=x
(b-3)=x

6o=2a+2b
60=2(a+3)+2(b-3)
60=2x+2x
60=4x/4
x=15

a+3=x
a=15-3
a=12

b-3=x
b=15+3
b=18

Pp=ab
Pp=12*18
Pp=216