Odpowiedzi

2009-11-23T19:07:47+01:00
Nowy Testament-druga, po Starym Testamencie, część Biblii chrześcijańskiej, powstała na przestrzeni 51-96 r. n.e.; stanowi zbiór 27 ksiąg, przedstawiających wydarzenia z życia Jezusa i wczesnego Kościoła oraz pouczenia skierowane do wspólnot chrześcijańskich, tradycyjnie datowanych na drugą połowę I wieku; niektórzy bibliści datują część ksiąg również na pierwszą połowę II wieku.

Ewangeliści - autorzy czterech ewangelii kanonicznych zawartych w Nowym Testamencie: Mateusz, Marek, Łukasz, Jan. Przez Kościół katolicki uznani za świętych.
Często w sztuce przedstawiano ewangelistów jako ludzi siedzących przy pulpitach i piszących księgę oraz za pomocą symboli, które są ich atrybutami:
Mateusz - anioł,
Marek - lew,
Łukasz - wół,
Jan - orzeł.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T19:09:32+01:00
Marek- był chyba rybakiem, później głosił naukę Jezusa, został zamęczony ok. 68 roku
Jan- także był rybakiem, i też głosił naukę Jezusa, zmarł około 103 roku
Mateusz- był celnikiem, później został uczniem Jezusa, został zabity mieczem.
Łukasz- on nie był apostołem, dołączył do grona po śmierci Jezusa