Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T19:06:45+01:00
Gotycki:smukłość, strzelistość budowli, sklepienie krzyżowo- żebrowe. witraże w oknach, rozeta,harmonia, proporcjonalność ...



Romańskiego:grube mury, małe okna. wrażenie przysadzistej budowli,sklepienia kolebkowe i krzyżowe. prostota, surowość, mało dekoracji ...




sorki ze nie od myslnikow ale sie spiesze =)
8 3 8
  • Użytkownik Zadane
2009-11-23T19:07:05+01:00
Romański styl
budowanie zamkow i klasztorow typu fortecznego, na polichromiach i plaskorzezbach kroluje potezny wladca Chrystus (sedzia), budowle przypominały zlepek figur geometrycznych, kolumny w kosciele ukazywały zle i dobre cechy ludzie
gotycki styl
powstaja uniwersytety i wspaniałe swiatynie , wysokie katedry,wysokie i waskie okna zakonczone ostrym lukiem, rozety z witrazami,w malarstwie i rzezbie przedstawiano cierpiacego Chrystusa
4 3 4
2009-11-23T19:11:06+01:00
Gotyk:
-wielkie okna uwieńczone ostrym łukiem, apsydy, ściany zewnętrzne wzmacniane konstrukcą przyporową; sklepienia krzyżowo-żebrowe; lżejsze smuklejsze budownictwo; cieńsze mury
-nosił piętno religijne; powstawały utwory świeckie działalność rybałtów i truwerów; trubadurzy to rycerze poeci komponujący pieśni o milości
Sztuka romańska:
-grube mury male otwory okienne, budowano z kamienia, sklepienia kolebkowe, budowle pełniły funkcje obronne
2 3 2