Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T19:26:00+01:00
Pamietaj jeszcze zeby przeliczyc brakujacą gestosc z g/cm3 (bo tak pewnie bedzie podana) na g/dm3 czyli trzeba pomnozyc przez 1000.
Ogolnie tamto rozwiazanie jest jak najbardziej poprawne :)
Skoro piszesz ze d=1g/cm3=1000g/dm3 <swoja droga to dziwne bo taka gestosc przyjmuje sie dla czystej wody>
Cm= 0,02 mol/dm3

M KCl = 39g/mol + 35,5 g/mol=74,5g/mol

Cp=Cm *M *100% / d
Cp=0,02*74,5*100%:1000=0,15%
<jednak ok, przy takim malym stezeniu spokojnie mozna przyjac d=1g/cm3>
odp stezenie wynosi 0,15%

Nie zauważylem ze chodzi o KCl a nie NaCl :P
2009-11-23T23:36:17+01:00
KCl
Cm = 0,02 mol/dm3
gęstość: 1 g/cm3 (małe stężenie)
masa molowa: 39+35,5=74,5 g/mol

n=0,02 mol
ms = 0,02*74,5 = 1,49 g
Vr = 1 dm3 = 1000 cm3
mr = 1000 g

Cp = ms/mr = 1,49/1000 = 0,15%