1.Rozwiąż układy równań metodą przeciwnych współczynników:
a) 4x+5y=12,3
3x-2y=-4

b)3x-0,2y=35
2,5x-5y=5
2. Rozwiąż podane układy równań metodą podstawiania oraz metodą przeciwnych współczynników. Rozstrzygnij za każdym razem, która metoda jest wygodniejsza.
a) 2x+3y=0,5
3x+y=-1

b) 2x+y=14
8x+0,5y=35

c) 3x+4y=2
5x+7y=1

2

Odpowiedzi

2009-11-23T20:34:50+01:00
1.
a) 4x+5y=12,3 /*2
3x-2y=-4 /*5
8x+10y=24,6
15x-10y=-20
8x+10y+15x-10y=24,6-20
23y=4,6 /:23
x=0,2
3*0,2-2y=-4
x=0,2
0,6-2y=-4
x=0,2
-2y=-4-0,6
x=0,2
-2y=-4,6 /:(-2)
y=2,3
b)3x-0,2y=35 /*(-5)
2,5x-5y=5 /*6
-15x+1=-175
15x-30y=30
-15x+y+15x-30y=-175+30
-29y=-145 /:(-29)
y=5
3x-0,2*5=35
y=5
3x-1=35
y=5
3x=35+1
y=5
3x=36 /:3
y=5
x=12
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T20:49:41+01:00
Koleżanko moja droga ze szkolnej ławki dla twojej wiadomości to nasza droga pani od matmy zadała nam 5 str. 93 e) f) i
6 str. 93
a więc to jest 6 :
a
p=1/2r+3
p+r=18
1/2r+3
1/2r+3+r=18
p=1/2r+3
1,5r=18-3
p=1/2r+3
1,5r=15/:1,5
p=1/2r+3
r=10
p=5+3
r=10
p=8
r=10
20:35:34

b) 30/100 %=0,3 to bez klamry
teraz klamry ie zaczynaja m=0,3n
m+n=65
m=0,3n
0,3n+n=65
m=1,3n=65/: 1,3
m=0,3n
n=50
m=0,3*50
n=50
m=15
n=50
16 1 16