Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T19:08:35+01:00
1cm-5km
7,2cm - x

x=36km

skala
1:500000

(7,5cm * 500000)/1 = 36km
2009-11-23T19:14:48+01:00

1sp
1cm -500000 cm
1cm- 5000m
1cm- 5km
7,4*5km =37 km -> długość rzeczywista

2 sp
mi się zdaję że tu ze wzoru :
1/Msk =D/d
gdzie Mks mapa skali , D dł rzeczywista, d odl na mapie
1. wyznaczamy D
D=Mks *d
D=5*7,4=37 km .

jak coś nie jasne to służę pomocą :DD
2009-11-23T19:20:25+01:00
1 - 500000
7,4 - x

Mnożymy na krzyż (proporcję)
500000*7,4 / 1 = x
x= 3700000cm = 37000m = 37 km