Odpowiedzi

2009-11-23T19:15:02+01:00
X=druga liczba,,,y=pierwsza liczba,,,x=y+3,,,x+4y=73,podstawiasz pierwsze równanie do drugiego i masz:y+3+4y=73→5y=70→y=14→x=y+3=14+3=17,,,odp.te liczby to 14 i 17.
2 3 2
  • Użytkownik Zadane
2009-11-23T19:16:22+01:00
Zapisujemy wszystkie informacje w postaci równań
a - pierwsza liczba
b - druga liczba
i mamy
- druga z dwóch liczb jest o 3 większa od pierwszej
Zatem tego mamy równanie postaci b = a + 3
- jeżeli zwiększymy drugą liczbę o czterokrotność pierwszej, to otrzymamy 73
Zatem z tego mamy że b + 4a = 73
Zostaje do rozwiązania układ równań

b = a + 3
b + 4a = 73
Wstawiam do drugiego równania b = a+3 i mam
a + 3 + 4a = 73
a + 4a = 73 - 3
5a = 70 /:5
a = 14
zatem b = 14 + 3 = 17
Szukanymi liczbami są 14 oraz 17
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T19:26:29+01:00
X - druga liczba
y - pierwsza liczba

x=y+3
x+4y=73
Wstawiasz 1 do 2 i masz:
y+3+4y=73
5y=70
y=14
x=14+3
x=17
Odp: Druga liczba to 17, pierwsza 14.
2 3 2