Pomóżcie . ; ((
Jak możecie to rozpiszcie to skąd się wzięło, bo ja nic z tego nie rozumiem . ; ((

Zad . 1
Napisz wzór sumaryczny alkanu o 20 atomach węgla w cząsteczce

Zad . 2
Napisz wzór sumaryczny alkanu o 28 atomach wodoru w cząsteczce

2

Odpowiedzi

2009-11-23T19:19:17+01:00
Zad.1
C20H42

zad.2
C13H28
---------------------------------------------------------------------------------
wzór ogólny alkanów to:CnH2n+2 n=1,2,3.....
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T19:23:35+01:00
Alkany to związki chemiczne o wzorze ogólnym CnH2n+2
czyli a) C₂₀H₄₂
b) C₁₃H₂₈