Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T19:20:49+01:00
Pięciokąt foremny składa się z pięciu trójkątów także oczywiście foremnych a więc jego pole jest sumą pięciu pól małych trójkątów, jak wyznaczyć trójkąty? narysuj pięciokąt foremny i poprowadź przekątne i już.
5 4 5
2009-11-23T19:21:38+01:00
Luknij tutaj jest wzór na pole, bym go skopiowałam ale się nie da...
http://mposwiatowska.republika.pl/figury_foremne.htm

^^
6 3 6
2009-11-23T19:24:14+01:00
Wzór jest taki: bok pieciokata to a,więc pole=a²×kreska ułamkowa,a w liczniku:duży pierwiastek,podpierwiastkiem napisz tak:5(5+2√5),w mianowniku 4 ,to 4 nie jest oczywiście pod pierwiastkiem,,,podam ci przykład:a=2→p=2²×w liczniku:pierwiastek z 2(2+2√5) w mianowniku 4=√25+10√5
4 2 4