Odpowiedzi

2009-11-23T19:28:35+01:00
(patrz załącznik)
12²+9²=c²
144+81=c²
c²=225
c=15cm
P=12×9/2
P=54cm²

54=15×h/2
54=7,5h
h=7,2cm
26 4 26
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T19:30:24+01:00
A - jedna przyprostokątna = 12 cm
b - druga przyprostokątna = 9 cm
c - przeciwprostokątna
c² = a² + b²= 12² + 9² = 144 + 81 = 225
c = √225
c = 15
Można z tych danych obliczyć pole powierzchni Δ stawiając go na jednej przyprostokątnej
P = ah/2
h = b
P = ab/2 = 9 razy 12/2 = 54 cm²
postaw teraz ten trójkąt na przeciwprostokątnej i poprowadź wysokość h
pole tego trójkąta = ch/2 = 15 razy h/2 = 54 cm²
stąd mamy 15h = 2 razy 54
15h = 108
h = 108/54 = 7,2 cm
29 3 29