Odpowiedzi

2009-11-23T19:23:48+01:00
Mój patrom stanisław kostka który jest patronem dzieci i młodzieży chciała bym go naśladować w tym że miał piękne życie i wiele dla nas zrobił
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T20:08:55+01:00
Jeżeli chcesz wybrać patrona zapraszam tu http://marczak.webpark.pl/nasi_sw.htm .

Wydaje mi się, że Stanisław Kostka będzie najlepszy.

Stanisław Kostka - patron Polski
Był synem Jana, kasztelana zakroczymskiego, i Małgorzaty z Kryskich, którzy mieli 7 dzieci. Stanisław był drugim dzieckiem. Ochrzczony został w kościele parafialnym w Przasnyszu. Do 12 lat uczyli go rodzice, a następnie miał prywatnego nauczyciela.
W wieku 14 lat razem ze starszym bratem Pawłem został wysłany do szkół jezuickich w Wiedniu. Stanisław połączył naukę z życiem religijnym. W 1565 roku ciężko zachorował. Miał wówczas wizję, w której św. Barbara z dwoma aniołami przyniosła mu Komunię Świętą. Miał też drugą wizję, w której Matka Boża z Dzieciątkiem Jezus pochyla się nad nim i składa mu w ramiona Dzieciątko. Rano wstał zupełnie zdrowy.Stanisław pragnął wstąpić do zakonu Jezuitów, ale nie uzyskał zezwolenia rodziców. W 1567 roku, pieszo, w przebraniu, uciekł z Wiednia. W pogoń za nim ruszył jego brat Paweł. Dotarł do Dillingen w Bawarii i zgłosił się do Piotra Kanizjusza. Ten wysłał go do Rzymu, gdzie przyjęli go 28 października 1567 roku do nowicjatu. Mając 18 lat złożył śluby zakonne. 1568 roku nagle zachorował na malarię i zmarł 15 sierpnia 1568 r. w Rzymie. Na jego pogrzeb przybyło bardzo wielu ludzi. Jego brat Paweł był świadkiem beatyfikacji.Chciałabym Naśladować go w jego silnej wierze w Boga.