Jedna ze ścian przedpokoju ma kształt prostokąta o wymiarach 200 cm na 270 cm .Na scianie tej wisi lustro w ksztalcie rombu o przekątnych długosci 135 cm i 180 cm.Jaką część powierzchni ściany zajmuje to lustro?

oDPOWIEDZI :
A) 1/4
B)1/5
C)9/40
D)9/20

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T19:29:21+01:00
Pole ściany=200cm×270cm=54000cm²,,,pole obrazu=½×d₁×d₂=½×135×180=12150cm²,,,teraz tak:12150:54000=243:1080=9/40 prawidłowa jest odp.c
2 4 2
2009-11-23T19:29:03+01:00
Pole ściany 200*270=54000
pole lustra ½*135*180=12151

12151/54000=0,225
0,225*100%=22,5% czyli 9/40 czyli odp C
2 5 2
2009-11-23T19:33:24+01:00
Jedna ze ścian przedpokoju ma kształt prostokąta o wymiarach 200 cm na 270 cm .Na scianie tej wisi lustro w ksztalcie rombu o przekątnych długosci 135 cm i 180 cm.Jaką część powierzchni ściany zajmuje to lustro?


najpierw licze pole powierzchni sciany, czyli

P=200*270=54000 cm²

teraz licze pole lustra,czyli
P₁=½d₁d₂=½135*180=12150 cm²


pole sciany 54000 to 100%
12150 to x%

x%=12150*100/54000=22,5%

lustrp zajmuje 22,5% powierzchni sciany

oDPOWIEDZI :
A) 1/4
B)1/5
C)9/40
D)9/20
2 4 2