Odpowiedzi

2009-11-23T19:31:35+01:00
Są to organizmy samożywne i pełnią ważne funkcje w środowisku morskim rozmieszczanie glonów zalezy od ich położenia
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T19:34:27+01:00
Glony to sztuczna grupa ,do ktorej naleza organizmy z roznych krolestw.Glony inaczej nazywamy algami.Do glonow naleza:
-okrzemki
- zielenice(posiadaja chlorofil)
- brunatnice(brazowy barwnik)
-krasnorosty(czerwony barwnik)
Wspolne cechy glonow:
-nie maja budowy tkankowej
- cialo ich jest plecha,tzn. nie posiadaja lodygi,lisci i korzenia
Naleza do srodowiska mokrego lub wilotnego.
1 5 1
2009-11-23T19:49:59+01:00
Glony to grupa ekoligiczna , skupiająca organizmy należące do trzech królestw : baterii (sinice ) protistów (brunatnice) i roślin(zielenice krasnorosty) . Są prostymi organizmami wodnymi zdolnymi do fotosyntezy.
1 5 1