Odpowiedzi

2009-11-23T19:33:32+01:00
1. 10x=180stopni
x=180:10
x=18stopni - I kąt
II kąt=18*9=162stop.

2.
x+x+42=180
2x=180-42=138
x=69 stop-I kąt
II kąt = 69+42=111stop.
2009-11-23T19:33:11+01:00
Ile stopni ma każdy z kątów przyległych , jeżeli jeden z nich jest 9 razy większy od drugiego ?
9x+x=180
10x=180 |:10
x=18
I kąt 18
II kąt 18*9=162
Oblicz miary kątów przyległych, jeżeli jeden z nich jest mniejszy od drugiego o 42 stopni?
x+42+x=180
2x=138 |:2
x=69
I kąt 69
II kąt 69+42=111
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T19:40:16+01:00
1-α-jeden kąt
9α-drugi kąt
α+9α=180stopni
10α=180stopni
α=18stopni
9α=162stopni

2-α-jeden kąt
α+42stopnie-drugi kąt
α+α+42stopnie=180stopni
2α=180stopni-42stopnie
2α=138stopni
α=69stopni

α+42stopnie=69stopni+42stopnie=111stopni