Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-11-23T19:32:10+01:00
A) 10+10+5+5+x+x=30+2x
x to długość krótszej podstawy.
5 wzięło się z twierdzenia Pitagorasa o trójkątach 30 60 90

10+20+5+5=40cm
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T19:33:10+01:00
Zad.2. Jak narysujesz trapez i poprowadzisz odp. wyskosci to będzie wydac, że podstawa dolna, to 1/2x, x, 1/2x (odcinki na które jest podzielona), a potem

z cos60=(1/2*x)/10, cos60=1/2
1/2=1/20*x to x=10

zatem obwód wynosi Ob= 10 +10+10+20 = 50
2009-11-23T19:36:06+01:00
2x = 10cm
x = 5cm = 1/2 podstawy pierwszej
podstawa pierwsza = 10cm
podstawa druga = 2*10cm = 20cm
Ob = 10cm + 10cm +10cm+20cm = 50cm