"W naszym hotelu są tylko pokoje dwuosobowe i trzyosobowe; razem jest 30 pokoi."
Ile pokoi dwuosobowych jest w tym hotelu, jeżeli może tam nocować najwięcej 80 osób?
Prosiłabym o podanie całego układu równań i wyniku.
Z góry dzięki. :)

2

Odpowiedzi

2009-11-23T19:34:29+01:00
Wyjdzie 10 pokoi.
bo;
20*30= 60
80-60=20.
20/2=10.
odp;
pokoi dwuosobowych jest 10.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T19:35:18+01:00
X-2 os.
y- 3 os.

2x+3y=80
x+y=30 /-2

2x+3y=80
+ -2x-2y=-60
y=20
x=30-20
x=10