Nauczyciel przygotował 20-procentowy roztwór wodny soli kuchennej i wlał do trzech zlewek po 250g tego roztworu.
a)Do pierwszej zlewki dolał 100g wody. Oblicz stężenie procentowe otrzymanego roztworu.
b)Do drugiej zlewki dosypał 12g soli. Oblicz, jak zmieniło sie stężenie procentowe roztworu i ile ono wynosi.
c)Z trzeciej zlewki odparował 50g wody. Oblicz, jakie stężenie procentowe ma roztwór po odparowaniu.

(dane;szukane;)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T19:58:17+01:00
Dane
250g masa roztworu
C% = 20 %

250g - 100%
x - 20 %

masa substancji (soli) = 250*20/100 = 50g

a)
mr = 250 + 100g=350g
350 - 100%
50g - x
x= 50*100/350 = 14,28%

b)
50g + 12g = 62g masa soli
250+12 = 262 masa roztworu
262 - 100%
62g - x
x=62*100/262=23,66%

c)
250-50g = 200g masa roztowru po odparowaniu
200g - 100 %
50g - x
x=50*100/200 = 25%
2009-11-23T20:25:04+01:00
A) MR=250
CP=20%
100G*20 250*X
MS=250×20/100
ms=50g

mr2=250+100=350g
cp2=50×100%/350=14,28%
ms2=50g

b)
mr=250g
cp=20%
ms=50g

mr2=250+12=262g
ms2=50+2=62g
cp2=62×100%/262=23.66%

c)
mr=250
cp=20%
ms=50g

mr2=250-50=200g
ms2=50g
cp2=50×100%/200=5000/200=25%