Odpowiedzi

2009-11-23T20:05:01+01:00
Trojkowy

uniwersalny

4³=4*4*4=64

4( ta pierwsza) ilosc rodzajow nukleotydow
³ ilosc nukleotydow w kodonie 4 mozliwosci
64 ilosc kombinacjii kodonow
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T20:08:53+01:00
Kod genetyczny-sposób zapisu budowy łańcucha białkowego w mRNA(RNA matrycowy)
cechy:
kod trójkowy- aminokwasy oznaczone trójkami nukleotydów
kod jednoznaczny- kodowanie jednego aminokwasu
zdegenerowany- aminokwasy kodowane przez kilka kodonów(trójka nukleotydów)
niezachodzący-kazdy nukleotyd wchodzi w skład tylko jednego kodonu
uniwersalny
1 5 1
2009-11-23T20:12:00+01:00
Trójkowy- AUG GUC
bezprzecinkowy-pomiedzy trojkami nie ma wolnych przerw
uniwersalny-kody genetyczne sa takie same w kazdym innym organizmie
zdegenerowany -jeden aminokwas moze byc kodowany przez inne trojki
niezachodzący- kodony na siebie nie zachodzą
jednoznaczny-każdy kodon koduje jeden taki sam rodzaj aminkwasu
1 5 1