14.Jadąc z miasta A do B,samochód przemieszczał się ze średnią prędkością 60 km/h .Drogę powrotną przebył z szybkością 40 km/h . Jaka była średnia szybkośc samochodu w czsie trwania całej podróży ? (OBLICZENIE (WYNIK)+ODP.)
Wynik - ?
Odp. - ?

15.Przedstaw graficznie,a następnie oblicz,z jaką szybkością oddalają się od siebie dwaj rowerzyści,z których jeden porusza się na północ z szybkością 6 m/s,a drugi na południe z szybkością 8 m/s . (RYSUNEK+OBLICZENIE (WYNIK)+ODP.)

3

Odpowiedzi

2009-11-23T20:01:47+01:00
14.

a=60 km/h - droga do celu
b=40 km/h - droga powrotna
c=? -srednia predkosc

(a+b)/2 = c
(60+40)/2=c
c= 100/2
c= 50

odp.

Srednia predkosc samochodu w czasie podrozy to 50 km/h

15. nie wiem ;p
3 2 3
Najlepsza Odpowiedź!
  • ano
  • Początkujący
2009-11-23T20:02:17+01:00
14.
(40+60):2=100:2=50

Odp. Średnia prędkość samochodu wynosi 50km/h
6 2 6
2009-11-23T20:03:42+01:00
14.
Vśr=60km/h + 40km/h/2
vśr=50km/h
odp. Średnia szybkość samochodu wynosiła 50km/h

15. ---> północ
8m/s<---X--->6m/s
v=6m/s + 8m/s
v-14m/s
odp. Rowerzyści oddalają się od Ciebie z v=14m/s
14 2 14