Odpowiedzi

2009-11-23T20:05:18+01:00
2009-11-23T20:09:26+01:00
A-poczatkowa cena
b-cena po obnizce
a-10%=b
b+b/9 =a
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T20:10:44+01:00
Cenę pewnego towaru obniżono o 10 %. O ile procent zalezy podniesc nową cenę , by zrównała się z pierwotną??

podłóżę liczbę

100 *0,10=10
100-10=90

czyli teraz 90=100%
90 to 100%
9 to 10%
1 to 0,09%
aby znów było 100% trzeba podwyższyć cenę o 10,09%