Odpowiedzi

2009-11-23T20:05:09+01:00
Warstwa mszysta chroni glebę przed nadmiernym parowaniem, a podczas deszczów chłonie wodę i magazynuje ją. Na łąkach mszaki są elementem niepożądanym, gdyż gromadząc wodę, stają się często przyczyną zabagnień choc gromadząc duże ilości wody -stwarzją jednoczesnie środowiska dla roślin bagiennych

Rosliny i zwierzeta wystepujace na torfowiskach:wełnianka wąskolistna, borówka bagienna, trzcina pospolita (rośliny) oraz żaby, żółwie, kaczki, głuszce, bociany czarne, bobry i łosie (zwierzęta).
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T20:18:34+01:00
Łodyżka gametofitu stale rośnie na długość, a jej dolne części stopniowo zamierają. Listki zdolne są do magazynowania dużej ilości wody. Ich liście mają dwa rodzaje komórek, jedne odpowiedzialne są za proces fotosyntezy, inne zaś za gromadzenie wody. Splątek plechowaty. U dojrzałych torfowców brak chwytników i tkanki przewodzącej. Torfowce rosną w miejscach wilgotnych i bagnistych, tworząc wraz z innymi roślinami charakterystyczne zbiorowiska roślinne, zwane torfowiskami.

gatunki roślin występujących w torfowisku wysokim: wełnianka wąskolistna, bagno zwyczajne, żurawina błotna, borówka bagienna, rosiczka okrągłolistna.
1 5 1