Odpowiedzi

2009-11-23T20:15:10+01:00
4x+3y=54
1/3x=4(1+1/8y)

4x+3y=54
1/3x=4+1/2y /6

4x+3y=54
2x=3y+4

4x+3y=54
+ 2x-3y=4
6x = 58 //6
x=9 i 2/3

4* 9i2/3+3y=54
3y=54-38i2/3

3y=15i1/3 //3
y=5i1/9



spr. 4* 9i2/3= 38i2/3
3*5i1/9=15i1/3

38i2/3+15i1/3=54
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T20:27:09+01:00
4x * 3y = 54
1/3x = 4(1 = 1/8y)

4x * 3y = 54
1/3x = 4 + 4/8y /*24

4x * 3y = 54
8x = 96 + 12y /:4

4x * 3y = 54
2x = 24 + 3y

4x * 3y = 54
2x - 3y = 24
------------------
+ 6x = 78 /: 6
x = 13

2x - 3y = 24
x = 13

2*13 - 3y = 24
x = 13

26 - 3y = 24
x = 13

-3y = -2
x = 13

3y = 2
x = 13

y = 1,5
x = 13