Odpowiedzi

2009-11-23T20:24:28+01:00
Szmbioza bakteri z drzewem
bakterie daja drzewu azot z drzewo daje bakteria troche pokarmu
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T20:26:08+01:00
Przykłady symbiozy:
1. słoń + bąkojad (słoń pozbywa się pasożytów ze skóry, bąkojad je zjada)
2. ukwiał + pustelnik (krab pustelnik ma miękki odwłok i chowa go do pustej muszli ślimaka, na muszli osiada ukwiał, dzięki krabowi jest przenoszony z miejsca na mijesce),
3. termity + pierwotniaki (pierwotniaki pomagają termitom w rozkładzie celulozy)
4. Krowa, koza,owca+ bakterie w przewodzie pokarmowym (przeżuwacze mają strawiony pokarm- możliwe trawienie błonnika, witaminy wytwarzane przez mikroorganozmy, bakterie mają optymalna temp. środowisko beztlenowe, pokarm)
5. Kolibry, owady + rośliny kwiatowe (zwierze dostaje pokarm- nektar, kwiat zapylony)
6. Mrówki + grzyby (mrówki "uprawiają" grzyby w mrowisku, mają stały dostęp do źródła pokarmu, grzyby korzystają z pożywki z rozdrobnionych przez mrówki liści)
7. Ryba Malacocephalus + bakterie świecące w specjalnych gruczołach ryby (ryba korzysta z organów świecących, bakterie mają dobre warunki rozwoju)
8. Kręgowce + pierwotniaki i bakterie w przwodzie poarmowym (kręgowiec korzysta z wit. z grupy B wytwarzanych przez mikroorganizmy, mikroorganizmy korzystają z niestrawinych resztek pokarmu)
4 3 4