Sytuacja na Półwyspie Bałkańskim powoli się normuje. Nadal jednak dochodzi tu do zmian politycznych. W 2006 roku Serbii i Czernogóry powstały dwa odrębne państwa:
Serbia oraz Czarnogóra. W 2008 roku niepodległość ogłosiło Kosowo. omów ten region.
a)Wpisz nazwy stolic państw bałkańskich
b) Przyporządkuj do podanych niżej narodowości wyznania
(Wyznania: katolicyzm, prawosławie, islam)
-Serbowie
-Chorwaci
-Bośniacy
-Słoweńcy
c)Wyjaśnij dlaczego w 1992 roku doszło do podziału Jugosławii na odrębne państwa

2

Odpowiedzi

2009-11-23T20:20:48+01:00
A)Kosowo-Priszpina
Czarnogóra-Podgorica
Serbia-Belgrad
Chorwacja-Zagrzeb
Bośnia i Hercegowina-Sarajewo
Słowenia-Lublana
4 2 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T23:36:10+01:00
Ad1) Serbia- Belgrad
Czarnogóra- Podgorica
Kosowo- Prisztina
Chorwacja-Zagrzeb
Bośnia i Hercegowina-Sarajewo
Słowenia-Lublana
ad2) Serbowie- prawosławie
Chorwaci- katolicyzm
Bośniacy- islam
Słoweńcy- katolicyzm
ad3)
Prezydentem Jugosławii od 1953 roku był przywódca Komunistycznej Partii Jugosławii Josip Broz Tito. Po jego śmierci w maju 1980 roku, kraj pogrążył się w narodowościowym, politycznym i ekonomicznym kryzysie. Rosły nacjonalistyczne i etniczne napięcia, z którymi następcy prezydenta nie potrafili sobie poradzić.W 1991 r. trzy z sześciu republik tworzących Jugosławię jednostronnie ogłosiły niepodległość po przeprowadzonych wcześniej referendach: Macedonia, Słowenia, Chorwacja. 5 kwietnia 1992 roku suwerenność ogłosiła również Republika Bośni i Hercegowiny. Po tym rozpad Jugosławii stał się faktem.
10 4 10