Odpowiedzi

2009-11-23T20:27:37+01:00
Oddychanie tlenowe polega na transporcie przez komórki tlenu, natomiast oddychanie beztlenowe jak sama nazwa wskazuje nie wymaga tlenu - jest mało wydatne energetycznie.
2 1 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T20:28:35+01:00
Oddychanie tlenowe:
Występuje w niektórych bakteriach i grzybach.
Miejsce występowania to mitochondrium lub cytoplazma. Substratami w tym typie oddychania są związki organiczne oraz tlen.
Produktami natomiast dwutlenek węgla i woda.
Ilość uwolnionej energii jest bardzo duża.

Oddychanie beztlenowe:
Występuje w niektórych bakteriach i grzybach, a także u pasożytów przewodu pokarmowego.
Miejsce występowania to cytoplazma.
Substratami w tym typie oddychania są związki organiczne.
Produktami natomiast dwutlenek węgla, kwas mlekowy i alkohol.
Ilość uwolnionej energii jest bardzo mała.
2 5 2
2009-11-23T20:38:22+01:00
Oddychanie tlenowe zachodzi w trzecim etapie czyli w transportowaniu
elektronów w łańcuchach oddechowych i fosforylacji oksynów zachodzi ona we wewnętrznej błonie mitochondrium (wymaga obecności tlenu) z jednej cząsteczki glukozy powstaje od 26 do 28 cząsteczek ATP czyli 90% ATP wytwarzanego w procesie oddychania zaś w procesie oddychania beztlenowego zachodzi w komórkach mięśniowych (podczas intensywnej pracy) bez udziału tlenu wówczas glukoza przekształca się w dwie cząsteczki ATP mniej wydajne niż te z oddychania z udziałem tlenu