Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T20:26:30+01:00
X=przeciwprostokątna=?
P=ah/2
h=2P/a
h=2*6m²/4m
h=12m²/4m
h=3m

h=3, a=4
a²+b²=c²
3²+4²=x²
x²=25
x=√25=5

Odp. Najdłuższy bok ma 5m.
1 5 1
2009-11-23T20:26:57+01:00
P=½a*h
6m²=½4m*h
3m=h

A najdłuższy bok "z Pitagorasa"
a²+b²=c²
a²+h²=c²
4²+3²=c²
16+9=c²
√c=√25
c=5m


Można było to też prościej obliczyć, bo jest to trójkąt pitagorejski
2009-11-23T20:28:01+01:00
P -pole powierzchni klombu= ah/2 = 6 m²
a - jedna przyprostokątna = 4 m
h - druga przyprostokątna
P = ah/2
2P = ah
h = 2P/a = 12/4 = 3 m
c - przeciwprostokątna , czyli najdłuższy bok = c
c² = a² + h²
c² = 4² + 3²
c² = 16 + 9
c² = 25
c = √25
c = 5 m
najdłuższy bok = 5 m