Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T20:32:09+01:00
1kąt=x
2kat=1,5x
3kąt=1,5x+x

x+1,5x+(1.5x+x)=180*
5x=180*/5
x=36


1kąt=36*
2kąt=36#1.5=54
3kąt=36+54=90*

*-stopnie
#-mnożenie
1 1 1
2009-11-23T20:33:32+01:00
Kąt α = x =36⁰
kąt β = x*1,5=1,5x =36⁰ * 1,5=54⁰
kąt γ = x+ 1,5x=2,5x= 36⁰+54⁰=90⁰
suma kątów w trójkącie 180⁰

x+1,5x+2,5x=180⁰
5x=180⁰
x=180⁰:5
x=36⁰
1 5 1
2009-11-23T21:22:09+01:00
Kąty wewnętrzne w trójkącie są równe α, 1½α i 2½α
suma miar kątów w trójkącie =180
180=α+1½α+2,5α
180=5α /÷5
36=α
1½α=54
2½α=90
1 5 1