Proszę pomóżcie rozwiązać ... z gÓry dziękuje: *********
Rozwiąż układy równań. ::
a) { x=y
{ 5x-y=4

b) { y=2x+1
{ 4x+y=13

c) { 5y-x=3
{ x=3-y
___________
2
a) {3x=12
{ x-y=1

c) { 4y-x=6
{ 17y=0

d) { a=b
{ 2a+b=9

f) { 3r=s
{ 3r+s =24

3

Odpowiedzi

2009-11-23T20:43:00+01:00
A) { x=y
{ 5x-y=4
{ x-y=0 /*-1
{ 5x-y=4
{ -x+y=0 /
{ 5x-y=4
----------
4x=4
x=1 y=1
b) { y=2x+1
{ 4x+y=13
{ 2x-y=-1
{ 4x+y=13
------------
6x=12
x=2 y=5
c) { 5y-x=3
{ x=3-y
{ 5y-x=3
{ x+y=3
--------
6y=6
y=1 x=2
2
a) {3x=12
{ x-y=1/*-3
{3x=12
{ -3x+3y=-3
3y=9
y=3
x=4

c) { 4y-x=6
{ 17y=0
y=0 x=-6
d) { a=b
{ 2a+b=9
{ a-b=0
{ 2a+b=9
3a=9
a=3 b=3

f) { 3r=s
{ 3r+s =24
{ 3r-s=0
{ 3r+s =24
-------------
6r=24
r=4
s=12
wszystko metodą podstawiania ; >
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T20:47:14+01:00
Nie chce mi sie robić tych znaczków wiec bede oddzielał enterkiem :)


a)
x=y
5x-y=4

x=y
5y-y=4

x=y
4y=y /podzielić przez 4

x=y
y=1

b)
y=2x+1
4x+y=13

y=2x+1
4x+2x+1=13

y=2x+1
6x=12/ 6

y=2x+1
x=2

y=2*2+1
x=2

y=5
x=2

c)
5y-x=3
x=3-y

5y-3-y=3
x=3-y
4y=0
x=3-y
y=0
x=3-0 (czyli 3 ale nie chce mi się jeszcze raz tego przepisywać
2!!!
a)
{3x=12
{ x-y=1
3x=12/3
x-y=1
x=4
4-y=1
x=4
y=-3

C)
{ 4y-x=6
{ 17y=0
4y-x=6
17y=0/17
4y-x=6
y=0
0-x=6
y=0
-x=6
y=0
x=-6
y=0

{ a=b
{ 2a+b=9
a=b
2b+b=9
a=b
3b=9
a=b
b=3
a=3

{ 3r=s
{ 3r+s =24
3r=s
s+s=24
3r=s
2s=24/2
3r=s
s=12
3r=12
s=12
r=4
s=12

Prosze bardzo.. :)
2009-11-23T21:01:33+01:00
Piszę od razu rozwiązania bez pisania przykładów.

a)
5*y-y=4
4y=4/:4
y=1

x=1
y=1


b)4x+2x+1=13
6x=13-1
6x=12/:6
x=2


4*2+y=13
y=13-8
y=5

x=2
y=5


c)

5y-3-y=3
5y-y=3+3
4y=6/:4
y=1,5

5*1,5-x=3
-x=3-7,5
-x=-4,5/:(-1)
x=4,5

x=4,5
y=1,5
_____________________________
a)
3x=12
x-y=1/*(-3)

3x=12
-3x+3y=-3
3y=9/:3
y=3
x-3=1
x=1+3
x=4

x=4
y=3

c)

4y-x=6
17y=0/*4

4y-x=6/*(-17)
68y=0
-68y+17x=-102
68y=0
17x=-102/:17
x=-6
4y-(-6)=6
4y=6+6
4y=12/:4
y=2
x=-6

d)2b+b=9
3b=9/:3
b=3
a=3

f)
s+s=24
2s=24/:2
s=12
3r+12=24
3r=24-12
3r=12/:3
r=4
s=12