W domu wczasowym Bursztyn przebywali na wakacjach dorośli i dzieci.
Mężczyźni stanowili 28% wszystkich wczasowiczów , kobity-44%
a dzieci było 42.iLu wczasowiczów spędzało wakacje w domu wczasowym Bursztyn .?

zad.2
w królewskim sadzie rosły gruszki na wierzbie.Pewnego dnia zerwał się porwisty wiatr i 40% gruszek spadło.
Po kilku dniach ogrodnik zerwał 90% pozostałych owoców , zostawiając na drzewie 12 sztuk.
Ile gruszek rosło na wierzbie .?

2

Odpowiedzi

2009-11-23T20:43:27+01:00
44+28=72
100-72=28%

72%-x
28%-42

x=42*72/28=108

108+42=150

Odp. w domu wczasowym jest 150 osób

10%-12
90%-x

x=90*12/10=108

60%-108
100%=x

x=100*108/60=180

Odp. Na drzewie rosło 180 gruszek
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T20:47:42+01:00
Sam to miałem na ostatniej matmie ;)

28%x+44%x=100%x-42
i teraz przerzucamy
100%x-28%x-44%x=42
100-28-44=28
42 osoby to 28% wszystkich ludzi
42=28%x
21=14%x
3=2%x
3 osoby to 2 % wszystkich ludzi
x=100%
x=2%*50
3*50=100%
150=100%
Na wczasach było 150 osób.
2.
10% tego co zostało to 12 więc 100% to 120
120 zostało po zerwaniu przez wiatr.
a zerwane było 60%
więc to 120 to pozostałe 40%
120=40%x
30=10%x
300=100%x
było 300 gruszek na wierzbie. jak ja chciałbym gruszkę...