Zadanie z matmy NA JUTRO proszę pomóżcie!

Rozwiąż układy równań metodą podstawiania

a) 5x=4-2y (Wiadomo jeszcze "klamerka")
4x+y=3

b) 6x-3y=9 (wiadomo jeszcze "klamerka na przodzie)
x+5y=-9,5


c) 2x-2y=7 (wiadomo jeszcze "klamerka na przodzie)
4x+3y=21

d) 0,4x+0,3y=1,4 (wiadomo jeszcze "klamerka na przodzie)
0,1x+3y=2,3



Dziękuję !!;**

2

Odpowiedzi

2009-11-23T20:55:14+01:00
5x=4-2y
y=-4x+3


5x=4-2(-4x+3)
y=-4x=3


5x=4+8x-6
y=-4x+3


5x-8x=4-6
y=-4x=3


-3x=-2
y=-4x+3

x=2/3
y=-4x+3

x=2/3
y=-4*2/3+3


x=2/3
y=-8/3+3

x=2/3
y=-2 i 2/3 +3

x=2/3
y=1/3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T20:59:51+01:00
A) 5x=4-2y
4x+y=3

5x=4-2y
y=3-4x

5x=4-2(3-4x)
4x+y=3

5x=4-6-8x
4x+y=3

-3x=-2/:-3
4x+y=3

x=⅔
4*⅔+y=3

x=⅔
2⅔+y=3

x=⅔
y=⅓

b) 6x-3y=9
x+5y=-9,5

6x-3y=9
x=-9,5-5y

6(-9,5-5y)-3y=9
x=-9,5-5y

-57-30y-3y=9
x=-9,5-5y

-33y=33/-33
x=-9,5-5y

y=-2
x=-9,5-5*-2

y=2
x=-9,5+10

y=2
x=0,5

c) 2x-2y=7/:2
4x+3y=21

x=3,5+y
4(3,5+y)+3y=21

x=3,5+y
14+4y+3y=21

x=3,5+y
7y=7/:7

x=3,5+y
y=1

x=3,5+1
y=1

x=4,5
y=1

d) 0,4x+0,3y=1,4
0,1x+3y=2,3/*10

0,4x+0,3y=1,4
x=23-30y

0,4(23-30y)+0,3y=1,4
x=23-30y

9,2-12y+0,3y=1,4
x=23-30y

-11,7y=-8,3/:-11,7
x=23-30y

y=0,7
x=23-30*0,7

y=0,7
x=23-21

y=0,7
x=2

Nie jestem pewna ostatniego przykładu, ale mam nadzieję, że choć trochę pomogłam ; ))